čtvrtek 24. března 2011

Miminko v pohybu

Miminko provádí v bříšku nejrůznější akrobatické kousky, protahuje a posiluje své svalíky a cvičí si svou motoriku. Také se přizpůsobuje momentální poloze maminky, aby se mu co nejlépe "leželo" a nikde nic netlačilo. Zpočátku jsou pohyby miminka nahodilé, později se pohybuje promyšleně a s určitým úmyslem (alespoň tak to píšou v nejrůznějších průvodcích pro maminky).
Nejdříve nejsou pohyby miminka citelné vůbec, na to je prcek příliš malý. S přibýváním na hmotnosti i délce získává více síly a naopak mu ubývá prostoru. S tím přijde i zvláštní pocit, že se uvnitř něco zavrtělo. Co to bylo? Ozvalo se miminko? Za pár dní nabydete jistoty a budete mít radost z každého citelného projevu svého drobečka. Po polovině těhotenství je "kopání" miminka celkem časté a někdy i dost citelné.
Občas mám pocit, že tak projevuje své momentální nálady a dožaduje se pozornosti. Přemýšlím nad intenzivním kopáním krátce po snídani. Znamená to, že banán není vhodným jídlem, nebo chce ještě jeden? "Kop, kop, mámo, už sedíš 10 minut, to je nudné. Pěkně ten svůj zadek zvedni a zase mě chvilku kolíbej. Když se bříško nehoupe tak mě to nebaví.", "Málo hladíš, ještě chvilku. Já se tak rádo tulím!" Večer nám vždy chvilku trvá, než se uvelebíme v poloze přijatelné pro oba. Naštěstí potom spíme oba dva, vlastně všichni tři - i s tatínkem - prozatím celkem klidně celou noc. Prcek se opět probudí mezi půl pátou a půl šestou, kdy mi oznamuje, že je načase vstávat a slupnout nějakou snídani (banány už nesnídám).

Žádné komentáře: